11.7.13

begindagen





























De begindagen in juli. Dieren stonden per paar klaar om de ark te betreden. Uiteindelijk hebben ze nooit de boot bereikt. Het water bleef ook uit. Gelukkig. Ik mag een strandjurk voor dochterlief naaien. Deze ontbrak nog in de reistas. We snoepen uit de tuin van buren. Neefje Niels spreekt me aan als camionneke. Zijn broer Jitse vind pomponneke beter bij mij passen. Dus ik heb voortaan een drievoudige titel: mamonneke pomponneke camionneke. Tot hilariteit van de vijf. Vrouwenthee in huis gehaald en tussendoor een kop gedronken met dochterlief. We voelden de positieve energie binnenstromen.
Begindagen met veel eerst dit, dan dat, daarna. De tussenmomenten worden langer.

Ik stel vast. Het begin is geen begin meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten