18.7.14

verbeelding

























People ask me - what do
you mean - and I answer
what do you think of when
you see the image.

LOUISE BOURGEOIS


Gisteren verdwaalde ik tussen deze letters. Vaak hou ik even halt. Bij bovenstaand citaat bijvoorbeeld. Dochterlief vroeg er deze week nog naar toen ik het nieuwe werk aan de muur hing. Heb je al een titel? Ze weet dat de titel soms al klaar zit voor het afwerken. Maar vaker er geen titel komt. Of ik ook kan uitleggen waarover het gaat? 'Verbeelding.' Ik probeerde wat te duiden wat me dreef bij het maken.

Onlangs ontving ik een waarneming in heel mooie woorden over een werkje van mij. Ik herlees ze graag. Ze vertellen me wat ikzelf niet in gedachten had. Toen. Nu zijn ze er onlosmakelijk mee verbonden. Ze zijn me heel dierbaar. De vier regels en de drie puntjes.

De verbeelding.

1 opmerking:

  1. ooo, wat een fijne tekst
    al eerder schreef ik woorden die ik hier vond
    over om te onthouden
    en jouw werk
    zo mooi.....

    dag!
    x

    BeantwoordenVerwijderen